Grudzień 2013 archive

Brokuły z sosem jogurtowym i ich antyrakowe właściwości

11

  • brokuł : 200 gram
  • mały jogurt (180 -200 gram )
  • 3-4 ząbki czosnku
  • przyprawy: sól morska, pieprz świeżo mielony, czosnek granulowany

Odpowiednio ugotowane brokuły mają właściwości kancerogenne. Nie zwykle istotne jest aby ich nie przegotować, a do dania używać jedynie świeżego, nie mrożonego wcześniej brokuła. Jak dowodzą naukowcy z University of Illinois, po zamrożeniu brokuł traci swoją właściwość, jaką jest wytwarzanie sulforafanu, o silnym działaniu antyrakowym. Odpowiednio ugotowane brokuły skutecznie pomagają w walce z rakiem. Dobrze jest spożywać nawet od 3-5 porcji brokuła w ciągu tygodnia, aby w ciągłym czasie dostarczać organizmowi leczniczych właściwości tej rośliny,

Brokuły gotujemy delikatnie na parze, a temperatura odbierana przez samego brokuła nie powinna przekraczać 76 st. Brokuł też nie powinien zostać rozgotowany, czyli powinien lekko zmięknąć, wciąż zachowując swój zielony kolor po ugotowaniu.

Sos czosnkowy przygotowujemy opcjonalnie do brokuła. Przepis jest bardzo prosty, Wystarczy mały jogurt wymieszać z przyprawami, i wycisnąć przez praskę do niego czosnek. Odstawić na trochę do lodówki aby się przegryzł. 30 minut jest wystarczające, o ile nam się nie spieszy. Można również spożyć bezpośrednio.

Odkwaszanie organizmu: Mus Grejpfrutowy

7

 

  • jeden grejpfrut różowy, lub czerwony ( porządnie obrany ), można także użyć białego, który jest mniej słodki
  • jedno kiwi
  • biały lub czarny sezam
  • stewia sproszkowana, lub suszone liście stewii

Danie proste i może być inspiracją do wykonania musów z innych owoców, dozwolonych na tej diecie, czyli nie za bardzo słodkich. Grejpfruta zwyczajnie mielimy w blenderze razem ze stewią. Uzyskany mus możemy podać z kiwi i posypać sezamem.

Łosoś ze szpinakiem

6

 

  • 100 gram łososia
  • 1 cebula
  • 3-4 kostki szpinaku mrożonego ( lub pół paczki świeżego )
  • 4 ząbki czosnku
  • przyprawy do łososia: czosnek granulowany, pieprz świeżo mielony, sól morska, zioła prowansalskie
  • olej kokosowy do podsmażenia ( 2 łyżeczki )

Łososia kroimy na mniejsze kawałki i obtaczamy w przyprawach. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz kokosowy, i gdy będzie już gotowy, wrzucamy na niego kawałki łososia. Po około 5 minutach nasz łosoś już jest gotowy. Szpinak i łosoś są przygotowywane osobno, więc można czynności robić równolegle na dwóch patelniach. Na patelni podgrzewamy kolejną porcję tłuszczu kokosowego (1 łyżeczkę ) i na rozgrzany wrzucamy cebulę pokrojoną w półksiężyce. Szpinak kroimy drobno, lub wcześniej rozmrożone kostki wrzucamy na patelnie. Następnie dodajemy zmiażdżony czosnek oraz przyprawy: zioła prowansalskie, sól morską, pieprz. Gdy szpinak zmięknie, dodajemy wcześniej przyrządzonego łososia, chwilę razem mieszamy i gotowe.

Sałatka letnia: kiwi + jabłko

5

 

  • dwa duże kiwi
  • jedno jabłko ( najlepiej bio )
  • stewia sproszkowana – można także użyć suszonych naturalnych liści
  • czarny lub jasny niełuskany sezam

Bardzo dobry przepis, na okazję gdy mamy ochotę na coś słodkiego. Sałatka owocowa dostarczy nam dużo energii, a ponad to jest bogata w błonnik. Jeżeli czujemy, że nasze codzienne dania, zawierają mało błonnika, to w celu wyrobienia normy, którą powinniśmy spożywać można do sałatki dodać np. siemię lniane, lub inne otręby. Zrobienie sałatki zajmuje około 5 minut, a składniki dość łatwo dostępne więc nadaje się na każdą okazję. Aby ją przyrządzić wystarczy pokroić drobno nasze składniki, dodać ziarna sezamu oraz posłodzić stewią. Stewia jest naturalnym słodzikiem pozyskiwanym z rośliny: Stewia Vulgaris. Po za tym, że nie zawiera cukrów prostych i nie ma żadnych kalorii, działa przeciwzapalnie i przeciwgrzybiczo.