Wrzesień 2014 archive

Wodorosty Wakame z warzywnymi dodatkami

Wodorosty_dieta_antyrakowa

Przy okazji, podawaniu przepisu, pozwolę napisać sobie kilka ciekawych informacji na temat mało popularnych u nas w kuchni wodorostów. Okazuje się, że nasz brak zainteresowania dobrze byłoby zmienić. Okazuje się, że ich właściwościami warto się na poważnie zainteresować. Wodorosty morskie od tysięcy lat były używane w kuchni oraz medycynie alternatywnej oraz ludowej ze względu na swoje właściwości lecznicze (w szczególności w krajach azjatyckich: Chiny i Japonia gdzie współczynnik zachorowania na nowotwory jest najmniejszy na całym świecie). Między innymi przypisuje się im właściwości antyrakowe, przeciwzapalne oraz wzmacniające odporność. Dlatego stosowana przez nas dieta antyrakowa będzie jeszcze lepiej na nas oddziaływać z dodatkiem wodorostów choć raz w tygodniu.

(więcej…)

Krewetki na maśle z pieprzem cayenne podane z makaronem z ryżu naturalnego (Mój absolutny nr 1)

krewetki cayenne z makaronem z brązowego ryżu

Dieta antyrakowa powinna być bogata w owoce morza, z których wyróżniamy najpopularniejsze i najbardziej rozpowszechnione – krewetki, to nie tylko wyjątkowy smak ale również bogactwo wartościowych składników, przy niskiej zawartości cukrów prostych Przyrządzenie krewetek jest bardzo łatwe, często są jednak omijane w kuchni przez przeświadczenie, że ich przygotowanie wymaga tajemnej wiedzy. Tak jednak zupełnie nie jest.

Główne wartości odżywcze krewetek to łatwo przyswajalne białko przy małej zawartości tłuszczu. Zawierają również duże ilości witamin z grupy B: w tym B12, B3. Również znajdziemy w ich składzie duże pokłady: wapnia, selenu, jodu, fluoru oraz takie jak żelazo, magnez oraz cynk.

Składniki:

  • 2 średnie cebule
  • 6 ząbków czosnku
  • 300 gram mrożonych krewetek (typu Black Tiger)
  • 1/5 kostki masła (więcej…)

Tortilla żytnia z zielonymi dodatkami (Awokado+Szpinak+Brokuł)

tortilla żytnia dieta antyrakowa

W diecie antyrakowej nie może zabraknąć produktów zbożowych. Błonnikiem zawartym w pieczywie i produktach pełnoziarnistych odżywiają się bakterie jelitowe budujące naszą naturalną odporność. Dieta antyrakowa powinna być zrównoważona i nie powinno w niej niczego zabraknąć.

Składniki:

Składniki na ciasto:

  • dobrej jakości mały jogurt naturalny (najlepiej bio)
  • około 300 gram mąki żytniej (+  mała porcja do podsypywania w trakcie wyrabiania ciasta)
  • przyprawy do ciasta: bazylia, czosnek granulowany, sól morska
  • 2 łyżki oliwy extra virgin (więcej…)

Serek wiejski w zielonej odsłonie (Szpinak + Kiełki Cebuli)

Serek wiejski w zielonym stylu

Serek wiejskie to szybki i lekki sposób na sycące śniadanie, lub przekąska między posiłkami. Zawiera pełnowartościowe białko, które jest niezbędne do funkcjonowania prawidłowego systemu odpornościowego w diecie antyrakowej,w której nie może zabraknąć wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Nie jemy go przesadnie dużo, i staramy się uzupełniać go np. o warzywa.Serek wiejski świetnie się sprawdza jako podstawa przeróżnych potraw, i tak też należy go traktować. Dieta antyrakowa musi się skupiać na zbilansowanych i odpowiednio skomponowanych posiłkach, które dostarczą nam dań w odpowiednich proporcjach właściwości odżywczych.  W daniu powyżej został dodany świeży szpinak i kiełki cebuli oraz czarny sezam. (więcej…)

Makaron wielo-zbożowy z pesto z rukoli (z nutą bazylii i orzecha włoskiego)

makaron z pastą brokułową

Pesto z rukoli jest dużo intensywniejsze i wyraźniejsze w smaku w odróżnieniu do tradycyjnego pesto wykonanego z bazylii, czosnku oraz dobrej jakości oliwy extra virgin. Dodanie orzecha włoskiego napełnia danie nie tylko dodatkowymi walorami smakowymi ale i właściwościami antyrakowymi i  dużą ilością antyoksydantów. Orzech włoski dostarcza organizmowi fitosterole, oraz kwasy omega-3 chroniące głównie przed zachorowaniem na raka piersi. U osób systematycznie spożywających orzech włoskie zauważono (więcej…)

Sałatka z pomidorem i kalafiorem na surowo (wyborna – szczególnie polecam!)

sałatka z pomidorem i kalafiorem na surowo

Jedna z moich ulubionych sałatek. Jej składniki łącze się w niesamowicie aromatyczną kombinację. Praktycznie każdy z jej składników wykazuje właściwości antyrakowe. Głownie należą do nich pomidor oraz kalafior. Oba działają silnie przeciwutleniająco i są bardzo zdrowe, bogate w składniki odżywcze. Sałatka pond to uzupełniona jest o jogurt, czosnek oraz słonecznik. Jest niesamowita i zaskakuje za każdym razem jak podam ją znajomym swoim smakiem. Ale koniec gadania, naprawdę warto (więcej…)

Kalafior pieczony Curry

da_kalafior curry

Kalafior należy do grupy roślin kapustnych. Kalafior posiada silne działanie przeciwrakowe, przeciwutleniające.  Oczyszcza organizm oraz krew z toksyn (także ciężkich do pozbycia się metali ciężkich, które działają rakotwórczo). Zawiera mało cukru i jest lekkostrawny.

Ma niezwykle wiele wartości odżywczych, min. zawiera duże stężenie witamin: C, A, z grupy B, K oraz PP. Ponad to jest bogaty w wapń, magnez, fosfor, żelazo, oraz, co istotne cynk. Szczególnie cynki i witamina C odgrywa olbrzymią rolę w leczeniu raka. Duże ilości witaminy C zabijają komórki rakowe i poprawiają odporność organizmu. Cynk również działa (więcej…)

Jajecznica z ryżem naturalnym i warzywami

da_jajecznica z ryżem naturalnym

A właściwie ryż z warzywami i jajkiem. Ale zostawiłam tą nazwę, gdyż właściwie to znalazłam się dziś w kuchni aby zrobić sobie jajecznicę, Nie chciałam jednak iść tak zupełnie na łatwiznę:) Pomyślałam, warto coś tu dorzucić, żeby było zdrowiej, więcej składników odżywczych i aby trochę najeść się na dłużej. Danie chciałam wzbogacić w ważny podczas diety błonnik i wręcz tradycyjnie o przynajmniej jeden produkt o udowodnionych właściwościach antyrakowych. Mowa o brokule. Często jedzony brokuł zaczyna nam się wydawać coraz bardziej jałowy w smaku, i zaczyna nam zwyczajnie brzydnąć. W tej wersji bardzo orzeźwia smak całej potrawy właśnie przez swoją neutralność w przeciwieństwie do jajka i ryżu.

(więcej…)