Marzec 2015 archive

Kasza gryczana z zielonym grochem i brokułem

zielony-groch-kasza-gryczana-dieta-antyrakowaIm więcej zielonego przewija się przez wasz talerz tym bardzie zdrowy i odporny na czynnki rakotwórcze staje się nasze ciało. Warto sięgać jak najczęściej po brokuła. Nowiścią w przepisach jest tutaj groch zielony. Ja wybrałam wersję bio – połówki grochu, który nie wymaga wcześniejszego długiego namaczania. Kasze gryczaną niepaloną wybrałam jako komponent uzupełniający, gdyz rozsmakowałam się w niej i jestem w jej smaku absolutnie zakochana. Całość dość dobrze się komponuje i jest mocno odżywcza. Na pewno po tym daniu nie chce się już jeść. Groch zielony jest źródłem antyoksydantów (witaminy A, C, K oraz kwas foliowy) zwalczających wolne rodniki, co za tym idzie działa antyrakowo. Redukuje także poziom szkodliwego cholesterolu i pomaga pozbyć się zmian miażdżycowych, poprawiając wydajność naszego układu krążeniowego, co za tym idzie naszą sprawność oraz wchłanialność skladniktów odżywczych przez naczynia włosowate.

(więcej…)

Serek wiejski z łososiem oraz świeżym chrupiącym brokułem

serek-wiejski-z-łososiem-i-brokułem-dieta-antyrakowa

Serek wiejski jest ubogi w węglowodany, które w dużej ilości są jedynym z czynników rakotwórczych. Cukry osłabiaja nasz organizm i działają uzależniająco. Serek wiejski to produkt naturalny, nisko przetwarzny i jak najbardziej nadaje się na śniadanie podczas diety antyrakowej. Dodany do serka chryupiący świeży brokuł o wysokiej zawartości Sulforafanu, naturalnej substancji antyrakowej, wzbogaca danie o dodatkowe wartości lecznicze. Warto pamiętać, że surowy brokuł ma znacznie większe działanie antrakowe. Tak samo ma się sytuacja z dodanym łososiem, bogatym w kwasy omega 3 oraz omega 6, pozytywnie wpływające na naszą odporność, którą bezwzględnie należy budować podczas diety antyrakowej.

(więcej…)