Wodorosty Wakame z warzywnymi dodatkami

Wodorosty_dieta_antyrakowa

Przy okazji, podawaniu przepisu, pozwolę napisać sobie kilka ciekawych informacji na temat mało popularnych u nas w kuchni wodorostów. Okazuje się, że nasz brak zainteresowania dobrze byłoby zmienić. Okazuje się, że ich właściwościami warto się na poważnie zainteresować. Wodorosty morskie od tysięcy lat były używane w kuchni oraz medycynie alternatywnej oraz ludowej ze względu na swoje właściwości lecznicze (w szczególności w krajach azjatyckich: Chiny i Japonia gdzie współczynnik zachorowania na nowotwory jest najmniejszy na całym świecie). Między innymi przypisuje się im właściwości antyrakowe, przeciwzapalne oraz wzmacniające odporność. Dlatego stosowana przez nas dieta antyrakowa będzie jeszcze lepiej na nas oddziaływać z dodatkiem wodorostów choć raz w tygodniu.

W medycynie krajów azjatyckich leczone wodorostami są do tej pory raki piersi. Według przeprowadzonych badań na bazie statystyk i ocenie diety, wywnioskowano, że regularnie (najlepiej codzienne) spożywanie wodorostów, wręcz dramatycznie obniża ryzyko zachorowania na ten typ raka, a nawet nie tylko. Prawdopodobnie dlatego też nowotwory piersi u kobiet z Japonii oraz Chin jest o 85% mniejsze niż w krajach zachodnich.

Składniki:

  • garść suszonych wodorostów wakame ( do kupienia na internecie, lub w sklepach z żywnością kuchni azjatyckiej)
  • 1 cebula pokrojona w półksiężyce lub w kostkę
  • 1/4 główki brokuła rozdrobnionego na małe różyczki
  • 1/2 małej cukinii
  • mała garść zielonej fasolki szparagowej
  • pół zielonej papryki
  • 1 starta marchew
  • łyżka oleju kokosowego
  • 5 ząbków czosnku
  • sok z 1/2 cytryny
  • ciemny sezam
  • bazylia, zioła prowansalskie, pieprz cytrynowy

Przygotowanie:


  1. Wodorosty wakame – nasz główny antyrakowy składnik – zamaczamy w wodzie na około 15-20 min – minimum. Wodorosty mocno zwiększą swoją objętość – mogą zwiększyć nawet 10-krotnie. Dlatego zawczasu przygotowujemy większą miseczkę z odpowiednio dużą ilością wody.
  2. Cebule kroimy drobno i smażymy wraz z olejem kokosowym na patelni.
  3. Wraz z cebulą, dla uzyskania jak najgłębszego aromatu smażymy wyciśnięty czosnek.
  4. W miedzy czasie na parze gotujemy wszystkie nasze zielone warzywa. Gotujemy do miękkości czyli około 15 minut, Na spód dajemy twardsze warzywa, czyli fasolkę szparagową oraz paprykę. Na wierzch wrzucamy brokuł oraz cukinie, które znacznie szybciej miękną. Może też je dodać z niewielkim przesunięciem w czasie.
  5. Marchewkę zcieramy na tacce i dodajemy do smażone cebuli.
  6. Zmięknięte warzywa wraz z namoczonymi i odsączonymi wodorostami wrzucamy na patelnie i smażymy jeszcze około 7 min.
  7. Podczas smażenia dodajemy przyprawy i sok z cytryny oraz posypujemy sezamem

Opis jest długi ale danie przygotowuje się stosunkowo szybko. A przede wszystkim jest bardzo prozdrowotne przy diecie antyrakowej.

wakame

Pozdrawiamy,

Zespół Dieta Antyrakowa!

Leave a Reply